неделя, 21 април 2013 г.

Плодова Френска селска торта! и Котето Кити!

 Това е тортата за 2-я Рожден Ден на Ния!
Добре познатата френска селска торта, но волна програма. Много харесвам тортата, но още по ми харесва с плодове. Затова леко я измених. Бих казала подобрих, ноо така мисля аз.

Ето и рецептата:


Блатове:
Яйце – 1 брой 
Захар бяла кристална – 150 гр. 
Маргарин – 50 гр.  аз сложих масло, никога не ползвам маргарин
Мед – 2 с.л. 
Сода – 2 ч.л. 
Брашно – 400 гр 
Прясно мляко – 200 мл

Разбиват се яйцата и захарта, после бавно се добавят млякото, меда, содата и маслото. Получената смес се вари на бавен огън до получаването на златист цвят около 30 минути. Докато е още топла сместа се сипва брашното и се омесва.
От полученото тесто аз разточих 7 блата и всичсите ги използвах.
Крем:
  1. Заквасена сметана – 900 мл аз сложих 1, 200 кг. така е по-сочна
  2. Захар бяла кристална – 10 с.л. сложих толкова, не харесвам прекалено сладкото.
  3. Орехи – 200 гр
На ръка се разбъркват сметаната и захарта и се намазва всяка кора, след което се посипва с орехи.


Добавих освен сметаната върху 2 блата боровинково слако, върху 1 блат банани и върху 1 блат праскови от компот.


След като цялата я поръсих с орехи разтопих 1/2 шоколад с малко масло на водна баня и нарисувах Кити с шприц.

Запълних със сметана и нарисувах очите, нослето и 
мустачките и панделката.

Панделката запълних с боровинково сладко и сметана.

Гостите я оцениха, а на мен много ми хареса плодовия вкус на Френската селска торта и занапред ще я правя все така. 

Децата разпознаха Кити :), значи добре съм се справила с украсата :))))))))))

 

2 коментара:

  1. Ехааа, супер! Поздравления за идеята с плодовете. :) Непременно ще пробвам.
    Чудесна торта за още по-специалният празник. Бъдете здрави вие и малкото слънчице и все така искрящи. :)

    ОтговорИзтриване