неделя, 23 ноември 2014 г.

Коледни стихчета за малки каки!

Все повече се говори за Коледа, дори украсите по витрините се появиха. Ния вече порасна, старите стихчета не са актуални. И аз да не остана по-назад се потапям в коледното настроение! Тези стихчета много ми харесват и ще ги четем с Ния. Всъщност, първите две са ни познати от миналата зима, третото е ново за нас. И трите са на Мая Дългъчева. Да не забравя да спомена и гнигата и "На какво ухае зимата" прекрасен текст и илюстрации.

КОЛЕДНА НОЩ

Не е ли прекрасно нощта да е ясна
и сгушен в огромния шал
да гледаш снежецът как милва градеца
притихнал и бебешки бял...

Немирни снежинки рисуват картинки
по всеки прозорец заспал,
къщурки-принцеси със снежни завеси
мечтаят за зимния бал...

Не е ли чудесно елхата да блесне,
огряна от пъстри звезди
и, стоплил ръката в ръка на приятел,
от радост да светиш и ти...

Нощта, във която очакват децата
препълнен с подаръци кош,
нощта с чудесата - вълшебна и свята,
е тихата коледна нощ

НА КАКВО УХАЕ ЗИМАТА

Зимата ухае на снежинки
и златисти бабини милинки,
рано сутрин - на игра голяма,
вечер пък - на приказки до мама.
На шейна със пеещи звънчета,
на бъбриви весели джуджета...
Ала ароматът й най-ярък
е на чакан коледен подарък!

АФРИКАНСКА КОЛЕДА
Коледата наближава. Вкъщи, както подобава
украсяваме елхичка, но във моята главичка
малка питанка блещука тъй, че мозъкът ми пука:
"Как във Африка празнуват и елхи отде купуват?"
Слончо вчера ми разправя (той от плюш е и забравя),
че видял - вместо елхички, палми украсяват всички.
Палми?! Ами как децата се катерят до стъблата?
Слончо хитро ми намига: "Хм, жирафите ги вдигат."
Този слончо изглупява! Палми кой ще украсява,
като те са натежали от искрящи портокали?
А в листата им зелени живи дарове са сврени -
папагали, шимпанзета... Няма нужда от джуджета.
Дядо Коледа, послушай, тука ми дойде до гуша!
Не поръчвай барабанче. Искам да съм африканче!

Нека се научим да прощаваме,
нека бавно остаряваме,
нека повече да се обичаме,
на себе си да приличаме,
Нека бъдем по-добри
не само в такива дни!
Весела Коледа! 

от Коледни стихове

1 коментар: