вторник, 16 септември 2014 г.

Домашно масло! DIY tasty butter!

Баба ми е разказвала как по някогашните пазари, в нейната младост са продавали масло (естествено домашно) завито в лист кисело зеле вместо в найлон.

Аз няма как да си спомня вкуса на онова масло, но пък помня в какво са го правели. Приличаше на този уред от снимката.

Една съседка ме научи как да правя масло от домашно мляко. Лесно е и не изисква старинни уреди, само буркан на винт, вода и каймак.

След като се свари млякото е най-добре да се остави да изстине напълно, тогава каймакът е най-дебел и излиза повече масло от него. Отделя се и се слага в буркана. Това е каймак престоял 1 ден в хладилника.

Добавих малко гореща вода. Така става по-бързо избиването на маслото, със студена вода иска повече усилия.

Следва затваряне на буркана и енергично тръскане около 10 минути.

Този път реших детето да направи маслото, за да усети, че всичко което се слага на масата се произвежда с труд и усилия. За съжаление снимала съм я неправилно! Извинете ме!

Не и беше лесно! Измори се! но все пак маслото изби. Прецедих го и и го дадох да си го изяде.
 А тук си сложи "косата" така казва на обърната назад дреха.

Маслото е меко, ароматно и много вкусно! Не може да се съхранява дълго в хладилника, до 3-4 дни трябва да се изяде. Ако искате да си го запазите за повече време трябва да се превари на водна баня, но не съм го правила и не мога да кажа подробности. Ние винаги си го изяждаме веднага, а понякога спасявам малко за супата. Като се добави към застройката дава невероятен вкус!

Добър апепит!

Няма коментари:

Публикуване на коментар