събота, 7 септември 2013 г.

Веселите октоподи - игра с карти за развитие на вниманието и логиката.



Видях играта ТУК. Разпечатах я черно бяла, после прерисувах, оцветих, изрязах и залепих октоподите на цветни картончета.

Крайният резултат ми хареса. Детето много я хареса. Изиграхме я три пъти и я прибрах. Иска се концентрация и тя се измори.

А ето и нашите карти и как ние я играем, за да е подходяща за възрастта. По указания е за 4+, но като се опрости става и за 2 +.

1. Първо разгледахме всички карти.
2. Наредих картите на масата.
 3. Ния затвори очи и аз скрих една монета зад октоподчето Криси. Подсказах и няколко въпроса и тя си избра да ме пита:

- "Зелено ли е октоподчето?"
- "Не е зелено."- отговорих аз

Казах и да махне всички зелени октоподи,  за да и е по-лесно да наблюдава за друг признак. Ако детето е по-голямо картите могат да се оставят на местата си.
4. Разгледахме пак октоподите и и предложих няколко въпроса, Ния си избра този:

- "Има ли шапка?"
- "Не, няма шапка."

Помолих я да махне всички октоподи с шапка.
5. - "Има ли панделка?"
    - "Да, има панделка."
    - "Щом моето октоподче има панделка, махни всички без панделки!"
6. - "Останаха две.и двете имат панделки и двете имат рибки. По какво се различават?"
    - "Това е синьо, това е жълто."
    - "Точно така! Какво трябва да ме питаш?"
    - "Жълто ли е?"
    - "Браво, позна! Това е Криси!"



Няма коментари:

Публикуване на коментар