вторник, 13 ноември 2012 г.

Ммммм, КЕФИР!

Наскоро ми изпратиха тибетска гъба и вкъщи вече освен традиционното кисело мляко имаме и кефир. Много е писано в мрежата за полезните свойства на кефира, няма да се повтарям. По-скоро искам да споделя моя опит с тази напитка.

Вкусно е! При мен не се получават слузестите жилки (и по-добре, че не знам дали щях да го ям) на вид е точно като разбита кофичка купено кисело мляко. Опитах се да направя ясна снимка, но не можах. На вкус е малко по-резливо от нашето мляко, на мен това много ми допада.

С моята гъба, около 1/2 с. л., подквасвам всеки ден едно малко бурканче от лютеница и си го изяждам още вечерта.

Първият ден сложих студено прясно мляко и нещо не се получи добре. Вече затоплям леко млякото, просто да е хладко (около 30 градуса) и тогава слагам гъбата. За да се запази топлината през целия ден изплетох от чиста вълна чорапче за буркана и го "обличам".





Днес за първи ден ползвах мляко от магазина, така ще направя разлика във вкуса с домашното мляко.

Трудност срещам само с отделянето на гъбата от кефира. Трябва да си намеря достатъчно едра цедка, за да задържа само гъбата.

В момента си плета вълнен шал, ако ми остане прежда ще изплета още чорапчета за бурканите, в които квася нашенското мляко. Идеята ми се струва много добра, защото ще ми спести намятането на вълнените елече и одеяло на детето върху бурканите и ще имам повече място на плота в кухнята.

Няма коментари:

Публикуване на коментар